2017/06/01

všeprostupující energie


   kde je pozornost, tam je energie. v Bindu si z krabičky tahám různý moudra, ale tohle je jedno z těch, který považuju za mně nejvíc oči otvírající. cokoliv se člověk rozhodně změnit nebo dělat, nějakým způsobem žít, vždycky je zapotřebí uvědomit si, čemu věnuje svou pozornost. naše myšlenky, ať už vědomý, nebo schovaný lehce pod hladinou, ovlivňují naše nazírání na svět. věřím tomu, když se říká, že jsme to, o čem přemýšlíme. že svejma myšlenkama tvoříme svůj svět. cokoliv si myslíme, je naše realita, naše pravda. každej může mít jinej úhel pohledu na cokoliv. nejen na poloplnou nebo poloprázdnou sklenici. sama jsem se několikrát přesvědčila o tom, že změna myšlení může znamenat opravdovou změnu, časem klidně i okem viditelnou a pacičkami hmatatelnou.
   z jógovýho hlediska jsem však pro tuhle skutečnost získala zase trošku širší záběr. dřív jsem o myšlenkách nepřemejšlela jako o energii. energii, která tvoří všechno. tudíž mě nenapadlo, že se s ní dá tvořivě pracovat.
   na konci kurzu čakra jógy jsme se Báry ptaly, jestli na úrovni čaker můžem něco v našem životě měnit. jestli se dají tím, že budeme cvičit ásany, funkce jednotlivejch čaker ovlivňovat. kde je pozornost, tam je energie, řekla. přišel aha moment, na závěr naprosto ieální. o tom je čakra jóga. o možnosti harmonizace čaker v těle cvičením, zaměřováním pozornosti, meditacemi.

"Vše, co vidíme, jsou naše představy. Není to naše oko, co vidí, ale naše duše." - Buddha

Okomentovat

ela dani © . Design by FCD.