2017/10/01

přečteno v září

   rozhodla jsem se pro pravidelné knižní příspěvky. shrnutí, co jsem každej měsíc přečetla a můj názor na knihu. neumím moc dobře psát recenze na knihy, ale stejně to zkusím.

Zázemí // Jana Šrámková
   tuhle českou autorku jsem si oblíbila pro její styl psaní. Hruškadóttir mě tehdá bavil velmi, příběh mě strhl do víru čtení, knížečku o sto padesáti stranách jsem přečetla s radostí a ohodnotila pěti hvězdami. Zázemí bylo příběhem slabší, tolik mě neoslovilo, byť styl, jakým autorka popisovala postavy a přibližovala k nim tak čtenáře, mi opět vyhovoval. jen to bylo tentokrát takové emocí prosté. dávám tři hvězdy.
★★★

Slepá mapa // Alena Mornštajnová
   příběh zasahující do doby kolem druhé světové, tři generace rodiny a jejich spletité vazby jeden na druhého, jejich charakterová specifičnost, to všechno autorka velmi plynule a s naprostou lehkostí popisovala, knížka se mi dobře četla, věty navazovaly jedna na druhou a já obracela stránku po stránce jako nic. kniha je napsána dobře, příběh se mi určitě nadlouho zapíše do paměti, především díky konci, posledních sto stran jsem zhltla během jednoho krátkého večera. dávám čtyř hvězdy - děj nespadá mezi moje oblíbená témata, ale rozhodně se chystám číst i autorčiny další knihy.
★★★★

Marie a Magdalény // Lenka Horňáková Civade
   tři příběhy dcer svých matek, tři generace, jejich vyprávění o rodinných dramatech a příbězích jimi se prolínajících. zajímavé čtení, místy drsné, velmi dobře zpracované. dávám čtyři hvězdy.
★★★★

Cestovat nalehko // Tove Janssonová
   soubor povídek finské spisovatelky píšící švédsky. líbí se mi lehkost a jednoduchost s jakou píše a přesto je ve výsledku příběh poutavý a dokáže zaměstnat představivost čtenáře. nejvíce se mi líbila povídka Rajská zahrada - pomerančové květy, mimóza, Španělsko, kopce ... anebo Korespondence s Japonkou Amiko. čtyři hvězdy.
★★★★

Jezero // Bianca Bellová
   někde v průběhu čtení výše zmíněných knih jsem si říkala, že jsem už dlouho nečetla knihu, která by mě fakt dostala, vtáhla do děje a bavila natolik, že bych jí celou zvládla za dva tři dny. a pak jsem rozečetla Jezero. prvních pár desítek stran jsem se začítala, ale pak mě příběh pohltil a zbytek jsem zhltla jako malinu. až je mi u takovýách knih líto, že se mi v rukách dlouho víc než těch pár večerů neohřejou. perfektně napsaná kniha. jednoduchost a přímočarost vět i dialogů, které ale dokázaly tolik vystihnout. skvělý příběh, syrový, drsný, velmi čtivý. ocenění knihy jsou rozhodně na místě a za mě má plný počet hvězd.
★★★★★

Okomentovat

ela dani © . Design by FCD.