2017/05/18

vnímání existence

   jóga pro mě neznamená jen cvičení ásan, prodýchávání a meditace. jógu uznávám především jako ucelenou filozofii, vědu, jejíž principy můžou člověku pomoct najít sám sabe a dojít ke spokojenosti. svůj život beru jako cestu, jako vývoj. to, co bylo včera, není úplně stejný jako je dnes. měním názory, poupravuju úhel pohledu na určitý věci, získávám nový zkušenosti a vědomosti a s každým takovým dalším krokem na cestě se cejtim bejt dál. tohle všechno je pro mě smyslem života. učit se, přijímat nový podněty, nový poznatky, objevovat neobjevený a dávat si všechno dohromady v kompletní a systematickej chaos.
   mívávala jsem pocit, že jsem se toho sama o sobě díky studiu psychologie dozvěděla mnoho, ale byl to jen zlomeček, což už vím teď, jelikož neustále nalézám další a další dílky nelehkýho puzzle mý vlastní osobnosti a nejen sama sebe, ale i všeho, v čem žiju. vesmír je složitej systém, ve kterým však panuje naprostej řád a já jsem přesvědčená, že cokoliv se děje, je správně a všechno je vždycky tak, jak má bejt. dobrý i to zlý. všechno má svůj důvod, všechno má svůj protiklad, všechno se točí v kruzích, stoupá nahoru a dolů jako sinusoida.
   čím jsem starší a čím víc toho objevuju, tím víc jsem fascinována tou ohromností a pestrostí. naše běžný životy jsou velice omezený a nemáme ani tušení, co se skrývá někde jinde. nejsme vnímaví, nejsme zvídaví, zapomínáme řešit základní existenční otázky. žijeme pohodlně, máme vše a chceme ještě víc, primárně však pouze tý matérie.
   já chci číst víc, chci poznávat víc, chci bejt uvědomělá a mít přehled. jsem otevřená různejm teoriím a názorům, protože jenom tak si člověk líp udělá vlastní názor a postoj k věcem. ráda poznávám nový lidi, protože každej je úplně jinej a i lidská různorodost a jedinečnost je zajímavá. sleduju dokumenty o přírodě, o cizích zemích, obdivuju tu nekonečnou rozmanitost a přirozený botahství Země, kterýho si ale nevážíme a tohle nádherný místo k životu drastickými způsoby ničíme. kde jsou skutečný lidský hodnoty? proč by mělo bejt smyslem života nahrabat si co možná největší množství peněz za cenu toho, že se bortí celej ekosystém?
   návrat k přírodě je možná trochu moderní záležitostí, ale rozhodně je to ten správnej trend a já jenom doufám, že se bude vyvíjet a sílit. začalo to tříděním odpadu, recyklací, přírodní kosmetikou, přes ekologickou domácnost k udržitelný módě a omezením igelitovejch tašek a sáčků výměnou za textilní. každej malej krok je správnej, stačí nebejt línej a udělat pro začátek třeba jen malou změnu.
   jóga se na západě stala módní taky, především pro to, abychom vypadali krásně na Instagramu. materialismus stále překračuje esenci, podstatu, prapůvod toho, čím jsme. nejsme jenom těly v hezkejch hadrech, který krmíme dobrým jídlem. jsme součástí všeho, a právě i toho, čeho si nevážíme. kéž by si to všichni uvědomovali.

Okomentovat

ela dani © . Design by FCD.