2018/01/20

výživa fyzickýho těla

Bůh také řekl: " Hle,
dal jsem vám na celé zemi
každou bylinu nesoucí semena
i každý strom,
na němž rostou plody se semeny.
To budete mít za pokrm."
- Genesis 1:29

   jsme tedy dle Bible předurčeni k veganství? jídlo je moje celoživotní téma, provází mě jako temnej stín, je mym zdrojem potěšení i trápení zároveň. téma na nekonečně dlouhej článek, kterej nenapíšu. můj plán je žít v souladu s ajurvédskejma stravovacíma návykama a jíst co nejčistší stravu, převážně rostlinnýho původu. plant based. nechávám se ovlivňovat jógou, ajurvédou, přírodou, protože všechno tohle je mi neuvěřitelně sympatický. učim se vnímat svoje tělo a jeho reakce na určitý jídla a přirozeně pro něj chci jenom to nejlepší. a proto se učim vybírat si jídla takový, který mýmu tělu prospějou.
   nebylo tomu tak vždycky. naopak. celej život jsem byla zvyklá jíst doslova všechno. hodně nezdravejch věcí a zatraceně málo zeleniny a ovoce. chipsy, sladkosti, pizza, hambáč, smažák s hranolkama a kýblem tatarky. tim vším jsem pravidelně svoje tělo týrala a pak brečela nad tim, jak je mi neuvěřitelně zle.

   osmnáctýho ledna jsem do sebe natlačila svůj poslední Big Mac. byl večer, seděla jsem v mekáči na holešovickým nádraží a čekala na vlak. za mnou sípal nějakej bezďák, kolem občas prošel nějakej menšinovej spoluobčan v teplákách. krmila jsem se umělou sračkou, kterou je hřích označit za jídlo, v prostředí, ze kterýho se mi dělalo špatně. co přesně by si z tohohle mělo moje tělo vzít? ještě jsem ani nedožvýkala jsme poslední sousto tý divný hmoty v housce, hodila batoh na záda a odešla pryč a byla jsem přesvědčená o tom, že tohle svýmu tělu už dál dělat nebudu. zaslouží si něco mnohem, MNOHEM lepšího!

   všimla jsem si, že když odcházim z lekce jógy, cejtim se plná energie, radosti a jakéhosi naplnění. i když jsem jedla poslední jídlo k obědu, nemam hlad ani chuť jíst. cejtim se spokojeně. jako by moje tělo vyživilo pouhý fyzický cvičení a krátká meditace. a tak jsem zjistila, že to je vhodnej způsob ke zmírnění jinak často neovladatelnejch chutí a nerozvážnýho přejídání a konzumování všeho na co právě narazím.
   našla jsem velmi zajímavej článek o výživě těla čtyřma různejma způsobama. je to pohled odlišnej od běžnýho, kterej známe z obřího množství článků a pouček o výživě dnešního člověka. v tomto článku se píše o tom, že výživa těla není složena jen z hmotnejch pokrmů, z jídla, ale tělo přijímá výživu i dejcháním, vstřebáváním látek zkrze kůži, ale i nastavením mysli, vnímáním na psychický úrovni, "zažívání" zkrze zážitky, "prožívání", na nevědomý úrovni. jde o obsáhlý téma dobrý k zamyšlení. co se týče jídla, nejde jenom o to, CO přesně člověk jí, ale v jaký je náladě, když jí, jaký se mu při tom honí v hlavě myšlenky, v jaký je společnosti lidí, pokud nejí sám, v jakým prostředí, jak dlouho atd. všechno se všim souvisí.

   dost věcí jsem za poslední půl rok změnila, ale byly to především věci vnější. je na čase něco změnit i uvnitř sebe. přístup. úhel pohledu. myšlení. přejít zcela na rostlinnou stravu nejde ze dne na den, pokud jedl člověk 26 let maso, uzeniny, sýry nebo jogurty na denní bázi a v tuhle chvíli si to ani neumim úplně představit, že bych nic živočišnýho už nikdy neměla sníst. ale důležitý je chtít.

Okomentovat

ela dani © . Design by FCD.