2017/11/05

rok s jógou

   je to už rok, kdy jsem poprvé zašla na lekci jógy. během toho roku jsem se praxi nevěnovala tolik, jak bych si představovala, víc jsem se o jógový témata zajímala četbou webů a literatury, dohromady jsem se toho ale naučila opravdu hodně. poznala jsem mnoho doposud neobjevenýho ze sama sebe, zkoumala jsem se z úhlů, o kterých jsem neměla tušení, že jsou. poznávání sebe sama je takovou celoživotní skládačkou obsahující nekonečně mnoho dílků - vždycky je co objevovat. a vždycky je na čem zapracovat.
   jóga mě naučila mnoha moudrostem, přiblížila mě k přírodě, k lidský přirozenosti a jedinečnosti. naučila mě přistupovat sama k sobě s větší jemností a láskou. ukázala mi směr, kterým se člověk může vydat, aby našel, co hledá.
   zkusila jsem vystřídat několik jógovejch studií i lektorů a zjistila jsem, že velkou roli hrají jak sympatie, tak i přístup a ne vždy se oba tyto aspekty sejdou v jednom člověku. tudíž jsem si musela přiznat, že ta, která je pro mě velkou jogínskou osobností, mi bohužel jednoduše nevyhovuje směrem, kterým se v józe ubírá a jak jógu dál předává. dělá to skvěle a věřím, že mnozí ostatní by neměnili, ale já jsem se rozhodla pokračovat jinde, jinak. ráda odcházím z hodiny jógy příjemně klidná, s úsměvem na rtech a láskou k celýmu světu. svejch stínů jsem si vědoma a už jsem se jimi v životě hodně natrápila. utápět se neustále v přemítání o temných koutech mé osobnosti mi nedělá dlouhodobě dobře, jsem pro sjednání nápravy formou pozitivna a lásky.
   prostudovala jsem teorii čaker, ajurvédu a momentálně jsem došla k meridiánům, psychosomatice a aromaterapii, čeká mě kurz, kde se tématicky dotkneme i marma terapie a od novýho roku zkusím i meditace s šamanskými bubny.
   jak jsem tý praxi první rok moc nedala a během léta jsem z toho úplně vypadla, už jsem navazovala jen velmi pomalu a musím říct, že to moje tělo rozhodně pocítilo. zatuhlost těla, bolest zad, hlavy, úbytek energie a celkově horší pocit z bytí ve vlastním těle. moje neoblíbená meditační otázka: uvědomte si jaké to je právě teď být v tomto těle. strašně ráda bych si jednoho dne odpověděla kladně. což je spojeno s mým jógovým cílem a záměrem. jde mi o další sebepoznávání, ale i o sebekultivaci, vnitřní i vnější, o to, abych si jednou mohla říct, že se cítím příjemně ve vlastním těle, že ho mám ráda, že mám ráda sebe a svůj úžasnej život, a tuhle radost a spokojenost mohla sdílet s ostatníma.
 

Okomentovat

ela dani © . Design by FCD.