2016/09/14

78 míst, který jsem nenavštívila

   včera jsme s Honzou poprvý navštívili Jatka 78.
   kolem devatenáctý hodiny nás tramvaj číslo 14 vyhodila před Holešovickou tržnicí. nenápadná šipka za bránou areálu nás směrovala doprava a rovně. propletli jsme se uličkama mezi stánkama tržiště, který jejich vietmanští majitelé na noc začali jeden po druhým sklízet a zavírat.

   očekávala jsem rozlehlej interiér v podobě chladnýho temnýho industriálu skutečně připomínající nějaký stopy po jatkách, naopak jsme ale vešli do prostoru na pohled docela příjemnýho, byť trochu designově neosobního, ale s tím jsem víc než OK, mně je tenhle styl sympatickej. hipsteři a tak. ńeuspořádanost stolků s židlema a křesílkama všech stylů a barev, kde jsme se mohli usadit a popíjet šípkovou limonádu od Prageru, která na podobnejch místech většinou nechybí. a pak přišel pán s obrovským zlatým gongem a vrazil do něj hlasitou ránu palicí. odhrnul rukou černej závěs odzdělující prostor pro chystaný přestavení, my jsme vstoupili a usadili se do druhý řady na docela nestabilní plastový sedátka, na kterým se můj devedásáti pěti kilovej muž necejtil bezpečně ani komfortně.
   místa se obsadila do posledního. největší opozdilci příchozí deset minut po zahájení brali i místa na zemi. Vosto5 předvedli další povedenou věc. a ani se moc nenadřeli. zasedli v řadě ke stolům, na nich měl každej z šesti čtenářů svejch dialogů rozsvícenou stolní lampu. celý to bylo ale vymyšlený bezesporu originálně a nečekaně. děj se vyvíjel se vší vtipností a špetkou scifi po celou dobu napínavě, závěr tvořil nálet fiktivních zelených nájemníků Holešovický tržnice – Alzáků – na všechny z účinkujících.
   jako kulturní zážitek super. pobrala jsem letáky a kulturní měsíčníky co se kde po Jatkách daly vzít a cestou domů si pročítala rozhovory v prvním tištěným vydání Decore Special - ve formátu A3 vskutku ideální na cestování pražskou MHD.

Okomentovat

ela dani © . Design by FCD.